קשישים משחקים שחמט

האם דיור מוגן מתאים עבור יקיריכם? כך תוכלו לבדוק

בני משפחה שדואגים להורים, לאחים ולקרובים נוספים, מנסים למצוא את אפשרויות המגורים הטובות והנוחות ביותר עבורם. באילו מקרים דיור מוגן יכול להיות הפתרון המושלם ולמי הוא פחות מתאים?

קשישה צופה בפלאפון
דיור מוגן מתאים רק לדיירים שמסוגלים לדאוג לעצמם ואוהבים את פרטיותם.

מעבר למקום מגורים חדש הוא חלק כמעט בלתי נפרד מתהליך ההזדקנות. חלק מבני גיל הזהב חיים בבית שמותאם לצורכיהם העדכניים, אבל לרוב קיימים שינויים והתאמות רבים שיש לבצע כדי לייצר סביבת מגורים בטוחה ונוחה. החל משיפוצים בחדר האמבטיה במטרה למנוע נפילות, דרך תיקון מרצפות בסלון ועד להתקנת לחצן בטיחות. במקרים מסוימים, גם לאחר ביצוע שינויים מסוג זה קיימים עדיין סיכונים פוטנציאליים שקשה לספק להם מענה. בין אם מדובר בדירה גבוהה שמחייבת עלייה במדרגות תלולות ובין אם בית שמרוחק מאוד מהמכולת או המועדון השכונתי. 

בתי דיור מוגן מהווים סביבת מגורים עצמאית, מתקדמת ובטוחה, שמספקת לבני גיל הזהב העצמאיים את כל התנאים הנדרשים כדי ליהנות מהחיים. בנוסף, הם עונים גם על שאלת הבדידות שמשותפת לרבים מבני האוכלוסייה המבוגרת, על ידי ארגון פעילויות, הרצאות וחוגים שמתקיימים בתוך הבית. היכולת ליהנות מגישה לכל הפעילויות הללו בלי לנסוע רחוק, משמעותית מאוד למצב הרוח של הדיירים ותורמת בעקיפין גם לבריאותם הפיזית.

באילו מצבים בית דיור מוגן לא מהווה מסגרת מתאימה?

התאמה של אדם ספציפי לבית דיור מוגן תלויה בצרכיו האישיים וביכולותיו. ככלל, בתי דיור מוגן פונים בראש ובראשונה לדיירים שמסוגלים לדאוג לעצמם, ומעוניינים ליהנות מפרטיות מקסימלית במסגרת דירה משלהם – ששוכנת בקומפלקס משותף. המשמעות היא שאנשים אשר זקוקים לעזרה משמעותית בביצוע פעולות יומיומיות או סובלים ממוגבלות רפואית שיקשו עליהם להתגורר לבד, עשויים שלא להתאים למגורים בבית דיור מוגן. גם מי שמצבם הרפואי אינו יציב ולכן זקוקים להשגחה מסביב לשעון, צריכים להתייעץ באופן פרטני כדי לקבל את ההחלטה המתאימה עבורם.

גורם נוסף שחשוב לקחת בחשבון הוא הכללים והתקנות של בתי דיור מוגן, בכל הנוגע למאפיינים מסוימים שחשוב לדיירים הפוטנציאליים לשמר. בין אם מדובר בגידול חיות מחמד או כל צורך רלוונטי אחר. 

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these