נפגעתם או חליתם? הכירו בזכויותיכם, אל תוותרו על תו נכה

הוצאת תו נכה מאפשרת לאדם המוגבל בניידות להגיע בנוחות ממקום למקום. אלא שלצורך קבלתו, נדרשים אישור ממשרד הרישוי ועמידה בקריטריונים מתאימים. כך תעשו זאת

יועצת זכויות רפואיות
תו נכה מעניק זכויות רבות המאפשרות לנהגים מוגבלים ניידות נוחה ממקום למקום.

בכל הקשור למיצוי זכויות נכה ביטוח לאומי רק אחד מהגורמים שתצטרכו להכיר. יתווסף אליו גם משרד הרישוי, שרלוונטי במיוחד עבור נהגים בעלי מוגבלות. הוצאת תו נכה מאפשרת לנהגים מוגבלים בניידות לחנות במקומות ייעודיים, לקבל הנחות על חנייה, לקבל פטור חלקי מאגרת רישוי, לנסוע בנתיב תחבורה ציבורית ועוד. אלא שכדאי להשלים את התהליך, צריך לעבור מספר שלבים.

מי רשאי להוציא תו?

לא כל ליקוי מקנה זכאות, ולכן חשוב לוודא תחילה אם הליקוי שאתם מתמודדים איתו אכן מוכר על ידי הגופים הרלוונטיים. 

אופן ההנפקה של תו נכה לרכב

לצורך הוצאת תו נכה לרכב יש לפנות אל משרד הרישוי, ולצרף מסמכים הנדרשים על ידו. נוסף לצילומי רישיונות רכב, תצטרכו להגיש ניירת המסבירה את מצבכם העדכני, בין אם מדובר במצב קבוע או זמני. אם כבר פניתם למימוש זכויות נכה ביטוח לאומי אולי הנפיק עבורכם חלק מהם (למשל – אישור ועדה רפואית, אישור לנפגעי פעולות איבה וכדומה). נכי צה"ל, יצטרכו לוודא שהועבר עבורם אישור ממשרד הביטחון. 

העברתם בקשה? כעת תידרשו להמתין

משך זמן הטיפול הוא קצר יחסית, ובסיומו יישלח אליכם תו נכה עד הבית. במקרה של דחייה, תוכלו להגיש ערעור במסגרת פרק הזמן המאושר שעומד כיום על 90 ימים. 

מתקשים לאתר מסמכים, חוששים לעשות טעות או לא בטוחים מה לעשות?

אתם לא לבד. עבור נהגים רבים, התהליך של הוצאת תו נכה לרכב הוא רק אחד מבין תהליכים רבים שעליהם לבצע. כך שמטבע הדברים, לא תמיד יש להם יכולת להקדיש לו את הזמן הנדרש. בדיוק למצבים כאלה, מוצעים לכם השירותים של לבנת פורן. בחברת לבנת פורן מתמחים במימוש זכויות רפואיות במצבי פציעה ומחלה, כולל הוצאת תו נכה. כך שאם אתם צריכים לבסס תיק רפואי שיתמוך במצבכם העדכני, בחברת לבנת פורן ישמחו לעמוד לרשותכם. 

מבוגר על כיסא גלגלים
הוצאת תו נכה הוא תהליך חשוב שכל נהג נכה צריך לעבור בכדי לזכות בהקלה על הניידות שלו.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these