תו נכה: הכירו את השלבים להוצאת תו נכה

תו נכה יכול להקל ולשפר את שגרת היומיום של נהגים הזכאים לו. כיצד מנפיקים תו נכה ואיך ניתן לקצר ולייעל את התהליך?

כיסא גלגלים
בשביל לקבל תו חניה לנכים, יש לוודא שעמודים במספר קריטריונים שהגדיר הביטוח הלאומי.

קשיים בניידות מהווים אתגר אמיתי ומכשול בפני ישראלים מחזיקי תעודות נכה – המעוניינים לשמור על עצמאות מקסימלית, לעבוד, להגיע לטיפולים רפואיים וכדומה. מסיבה זו, מימוש הזכאות לקבלת תו נכה יכול לפשט ולהקל על רבים מהם. קיימים מספר תנאים שיש לעמוד בהם כדי להוציא תו נכה. אלה השלבים העיקריים שחשוב להכיר:

  1. קבלת תעודת נכה – תעודה זו מונפקת על ידי ביטוח לאומי ונשלחת בדואר לעומדים בקריטריונים הנדרשים. לרוב הנתונים אודות הזכאים מגיעים ישירות אל הביטוח הלאומי,  ולכן אין צורך להגיש בקשה מקדימה. את רשימת הקריטריונים ניתן למצוא באתר ובסניפי ביטוח לאומי, והם כוללים מקבלי קצבאות מסוימות וזכאים נוספים – כולל בעלי נכות רפואית בשיעור של 90% ויותר. חשוב לשים לב שתעודות נכה מקנות הטבות שונות שמומלץ להכיר.
  2. עמידה בזכאות לקבלת תו נכה – תו נכה לצורכי חנייה אינו ניתן לכל בעל תעודת נכה, אלא רק לעומדים בקריטריונים רלוונטיים שקשורים למוגבלות בניידות. הגורם האחראי במקרה זה הוא משרד התחבורה.

הגשת בקשה לקבלת תו נכה – בשונה מתעודת נכה, כדי לקבל תו נכה לצורכי חנייה (תו חדש או חידוש תו קיים) יהיה עליכם להגיש בקשה אל משרד התחבורה. הבקשה צריכה לכלול רשימת מסמכים שתבסס את בקשתכם, כדי שתיבחן בהתאם.

האם אני זכאי להוציא תו נכה?

ריבוי הקריטריונים והתהליך הנדרש לצורך קבלת התו, הופכים את ההנפקה למורכבת עבור חלק מהנהגים. מסיבה זו, מי שמתקשה באיתור הקריטריונים או אינו בטוח אם הוא עומד בדרישות הסף, יכול לפנות לייעוץ של גורמים מקצועיים שמעורים בתהליך. גורמים כאלה הם למשל מרכז מימוש זכויות כמו לבנת פורן, שיכול לספק מענה לכל שאלה בעניין. עובדי לבנת פורן מכירים את כל ההנחיות העדכניות וזמינים לעזור בכל שלב. שילוב בין קבלת המידע המקיף וסיוע בבניית התיק הרפואי, מאפשרים לייעל את התהליך ולהגיע לתוצאות מהירות.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these