גמלת סיעוד

הגשת בקשה לקבלת גמלת סיעוד – איך עושים את זה נכון?

גמלת סיעוד ביטוח לאומי יכולה לזכות אתכם בקצבה או גישה לשירותים מסוימים שנועדו לסייע למגיעים לגיל פרישה וזקוקים לסיוע בביצוע פעולות שונות. כך תגישו את הבקשה ביעילות

גמלת סיעוד נועדה לעזור לישראלים בגיל פרישה שמתמודדים עם קשיים בתפקוד וצריכים עזרה בפעולות שונות. החל מרחצה ועד לבישול. הגמלה יכולה לאפשר להם לקבל שירותים מסוימים (סיעוד או כביסה למשל), מוצרים שונים ובחלק מהמקרים גם המרה לסכום כספי. גמלת סיעוד ביטוח לאומי ניתנת רק למי שעומדים בקריטריונים הרלוונטיים, בהם גובה הכנסה ורמת התפקוד. 

האם כל מי שעומד בקריטריונים מקבל את אותה גמלת סיעוד?

התשובה היא שלילית. גובה הגמלה מושפע מרמות התפקוד, שנקבעות בהתאם למבחן שעורכים נציגי הביטוח לאומי (באופן טלפוני, באמצעות ביקור בית, בחינת המסמכים הרפואיים ועוד). רק לאחר קבלת התשובה והחלוקה לרמה הספציפית מבין הרמות השונות, יוכל הפונה לממש את זכאותו להמיר את הקצבה לשירותים או למוצרים הרלוונטיים עבורו. בין אם הוא מעדיף שעות סיעוד בביתו ובין אם ירצה לקבל שירותים מסוימים.

שלבי הגשת בקשה לקבלת גמלת סיעוד

טרם הגשת הבקשה לקבלת הגמלה, יהיה עליכם קודם כל להעביר פנייה ולבצע את בחינת רמת התפקוד שהוזכרה בסעיפים הקודמים. רק כאשר תתקבל החלטת הביטוח הלאומי בכל הנוגע לרמת התלות שלכם ולשיעורי זכאותכם, תוכלו להגיש את הבקשה עצמה. יש להעביר את הבקשה אל משרדי הביטוח הלאומי, בצירוף כל פרטי המקרה שלכם והמאפיינים הפרטניים הנדרשים.

חשוב להבין שהתהליך כולו, הכולל את הבחינה, את שלבי הגשת הבקשה ואת ריכוז תיק המסמכים, צריך להתבצע בצורה מדויקת ובאופן מהיר – כדי לאפשר טיפול מהיר בבקשה. אם עדיין יש לכם שאלות ואי ודאות בנוגע לאחד מהשלבים, תוכלו לפנות אל חברת מימוש זכויות רפואיות כדי לקבל מידע נדרש, תשובות לכל עניין שרלוונטי לתהליך והמלצות בנוגע לדרכים לייעולו. נציגי החברות מגיעים עם ניסון רב ועדכני בכל התחומים הללו, ולכן יכולים לעזור לכם לצלוח את האתגרים האופייניים שרבים מהזכאים לגמלה נתקלים בהם בפעם הראשונה.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these

No Related Post