כל מה שצריך לדעת על ביטוח סיעודי

רבים מאיתנו משלמים עבורו, אבל לא באמת יודעים מה מגיע לנו באמצעותו. מה זה ביטוח סיעודי ומה הוא מעניק? המדריך שתרצו לשמור במועדפים ולשתף עם המשפחה

ביטוח סיעודי
ביטוח סיעודי – להיות ערוך לכל תסריט

איש אינו רוצה לחשוב על הפעלת ביטוח סיעודי, אבל הצורך להיות ערוכים לכל תסריט גורם לנו לשלם בעבורו סכומים לא מבוטלים. אלא שלצד התשלום חשוב גם להבין מה המשמעות האמיתית של ביטוח סיעודי, מתי הוא נחוץ וכיצד יודעים מה לעשות ברגע האמת.

מה זה ביטוח סיעודי?

ביטוח סיעודי, כשמו כן הוא, ביטוח שאמור להגן על המבוטח במצב בו יזדקק לסיוע צמוד בשל מגבלה גופנית או תשישות נפש. מאחר שמצבים כאלה כרוכים בעלויות גבוהות מאוד, התשלומים המתקבלים במסגרת קצבת ביטוח לאומי אינם מספיקים. הפתרון יכול להיות ביטוח סיעודי דרך קופת חולים או דרך חברות הביטוח, וקיימות גם תוספות שנכללות במסגרת קרן הפנסיה. הבעיה היא שלמרות שחלק לא מבוטל מהישראלים משלמים על ביטוח סיעודי, הם לא בהכרח בטוחים מה לעשות כשהוא נחוץ להם.

שילמתי עבור ביטוח סיעודי, האם אפשר להיות רגועים?

לא בהכרח. הקושי בהפעלת ביטוח סיעודי מתחיל לעתים כבר ברגע הגשת תביעת הסיעוד. לצורך קבלת התשלום המבוטח צריך להוכיח שהמבוטח אכן סיעודי, כלומר שהוא נזקק לסיוע ברשימה ארוכה של מטלות, והדבר לא תמיד קל להוכחה גם עבור אנשים שאכן עומדים בקריטריונים.

כיצד ניתן לוודא שאקבל את מה שמגיע לי?

למרבה הצער, מורכבותו של ההליך להגשת תביעה לביטוחים סיעודיים ידועה לרבים. הוא כולל הוכחות מייגעות, אבחנות ומילוי טפסים, כשגם הטעות הקטנה ביותר עלולה להוביל לסירוב. אפילו מי שאינו מסורב, עשוי לגלות שהוא מקבל רק קצבה חלקית שאינה מספקת לצרכיו. מאחר שמדובר בתהליך מימוש זכויות רפואיות, מומלץ לפנות אל חברה המתמחה בזכויות כאלו כמו לבנת פורן. 

בחברת לבנת פורן מכירים היטב את ההליך, יעניקו לכם את המידע המלא, יסייעו בהתנהלות מול הגורמים הרלוונטיים ובהכנת תיק המסמכים המלא למקרה, וינחו אתכם בכל שלב עד לקבלת התשלום המגיע לכם מחברות ביטוח סיעודי. 

אישה יושבת על מחשב
יש ביטוחים שחובה לעשות – ביטוח סיעודי הוא אחד מהם

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these